Friday, May 4, 2012

JACOB PELICULA COMPLETA, STATEMENT OF THE LESSON *



EXPOSICIÓN DE LA LECCIÓN

INTRODUCCIÓN

 La Biblia ha sido llamada "el libro de cuadros de la redención".  En sus páginas se encuentran descripciones singulares del pueblo de Dios.  En la lección de hoy consideraremos el cuadro de Esaú, a quien el libro de los Hebreos lo describe como un profano (12:16).

 Esaú era el hermano gemelo de Jacob, y ambos eran nietos de Abraham y los hijos de Isaac y Rebeca.  La historia de Esaú se compone de cuatro segmentos principales: (1) su insensatez al venderle su primogenitura a Jacob por un guisado de lentejas (25:27-34); (2) su matrimonio con las paganas heteas (26:34-35); (3) su fracaso en recuperar la bendición patriarcal un poco antes de la muerte de su padre (27:30-40); y (4) la renovación de su relación hermanable con su hermano Jacob (33:1-17).  La lección de hoy está interesada primordialmente con la venta de la primogenitura y las implicaciones de esta transacción tan trágica.
 

I.  EL NACIMIENTO DE LOS DOS GEMELOS
    (Génesis 25:19-23)

 ¿En qué forma está el lugar de Israel y el nacimiento de estos gemelos incluidos en el propósito de Dios?

1.  "ORO ISAAC A JEHOVÁ" (v. 21)

 Después de 20 años de esperar, Isaac y Rebeca llegaron a ser los orgullosos padres de los gemelos Esaú y Jacob.  En la misma forma que otras mujeres hebreas famosas como Sara, Raquel y Ana, Rebeca no tuvo familia sino hasta en su ancianidad.  Isaac por supuesto que se preocupaba por la esterilidad de su esposa, así como se había preocupado su padre, oró fervientemente por un heredero y Jehová lo escuchó (v. 21).  El nacimiento de Esaú y Jacob fue un acontecimiento milagroso como lo había sido su propio nacimiento (17:15-21).  La historia del pueblo del pacto está llena de intervenciones divinas en favor.

2.  "DOS NACIONES HAY EN TU SENO"

 "Y dos pueblos serán divididos desde tus extrañas; el un pueblo será más fuerte que el otro pueblo, y el mayor servirá al menor".

 La rivalidad de estos dos hermanos era más que una mera predicción.  La tensión entre dos naciones es prefigurada por medio de la lucha paternal de aquellos gemelos, la nación israelita (los hijos de Jacob) y los edomitas (descendientes de Esaú).  Esta lucha racial sigue hasta hoy en el Medio Oriente.  El lugar de Israel en los planes de Dios y en la historia de la humanidad no se debe a un accidente de lugar o tiempo, sino es asunto del plan divino.  El mayor de los gemelos, Esaú, serviría al menor, Jacob (Israel).

3.  EL NACIMIENTO DE LOS GEMELOS (vrs. 24-26)

 Cuando los gemelos nacieron, su apariencia física era muy diferente: el mayor era "pelirrojo" (del hebreo admoni, una derivación del otro nombre Esaú, Edom, v. 30).  También era muy velludo, y fue precisamente debido a esa característica física que le pusieron por nombre Esaú.  A la hora del nacimiento, Jacob nació agarrado del calcañar de su hermano, por eso le pusieron por nombre Jacob, que quiere decir "el que se agarra del calcañar" o "el que suplanta".  Más tarde Jacob revelaría la naturaleza de su nombre al comprar con engaños la primogenitura de Esaú (vrs. 29-34).
 

III.  EL INFORTUNIO DEL FAVORITISMO
      (Génesis 25:27-28)

 ¿En qué sentido Isaac y Rebeca contribuyeron a la tensión existente entre sus dos hijos?

1.  "Y CRECIERON LOS NIÑOS" (v. 27)

 Al ir creciendo los gemelos aquellos, su diferencia en otros aspectos se hizo más marcada.  Sus temperamentos eran opuestos.  Sus aspiraciones llevaban diferentes direcciones.  Por supuesto que hasta cierto punto esto está bien ya que Dios no espera que todos seamos idénticos en nuestra disposición, o profesión.  Esaú se tornó en un hombre que le gustaba la vida al aire libre, un cazador aventurero.  Jacob decidió ser un pastor de ovejas, que vivía en tiendas y le gustaba cuidar su manada.

2.  FAVORITISMO PATERNAL (v. 28)

 Con toda seguridad que Isaac y Rebeca no tomaron la acción deliberada de que ellos tomarían el curso para que sus hijos crecieran con serias diferencias entre sí.  Pero su favoritismo hizo precisamente eso.  Isaac favorecía a Esaú por varias razones.  Primero, a Isaac le gustaba la carne que Esaú cazaba.  Segundo, que parecía que al irse haciendo viejo, la fortaleza de su hijo Esaú le daba cierta seguridad y protección.

 Rebeca por el contrario amaba a Jacob.  Ella era una mujer fuerte, segura de sí misma, que vio en el contemplativo y calmado Jacob, el vivo retrato del esposo a quien tanto amaba.  Desafortunadamente su favoritismo la llevó a los extremos.  Ella estaba tan celosamente interesada en el futuro de Jacob, que se propuso a idear un plan sin escrúpulos para que éste tuviera ventajas sobre su hermano mayor.  Pudo haber sido motivada por la palabra del Señor de que "El mayor servirá al menor" (v. 23).  Pero su problema fue que ella estaba muy preocupada en tomar el asunto en sus propias manos.  En lugar de poner el futuro en las manos de Dios.  Los buenos motivos no justifican las acciones equivocadas.  Los fines no justifican los medios.
 

III.  LA VENTA DE LA PRIMOGENITURA
      (Génesis 25:29-34)

 ¿En qué sentido la venta de la primogenitura revela el carácter de Esaú?

1.  "DAME DE COMER" (v. 30)

 En una ocasión Esaú regresó de una expedición de cacería, y estaba cansado y hambriento.  Jacob, quien era un buen cocinero, acababa de preparar un potaje.  Pero en lugar de invitar a su hermano a comer, Jacob le ofreció de aquel "guiso rojo", a cambio de su primogenitura.  El sabía "que la primogenitura podía transferirse a un hermano menor por medio de un acuerdo" (BBC).  Esaú estaba hambriento y eso es que un buen apetito es señal de buena salud.  Todos los deseos humanos deben considerarse con estimación y reverencia; fueron dados por Dios.  No tiene nada de malo en sí mismo.  Lo malo entra cuando no se usan correctamente.  La sed es normal, pero no necesita ser saciada por medio de bebidas alcohólicas.  El hecho es que todos los apetitos humanos deben ser nuestros siervos no nuestros tiranos.

2.  "VENDEME" (v. 31)

 Jacob le hizo una proposición ridícula a su hermano.  Y es que él quería los derechos que le pertenecía al hijo mayor.  Su deseo de la bendición patriarcal no estaban equivocados en sí mismos.  Lo equivocado estaba en la forma que él los quería conseguir.  Tomó ventaja del hambre de su hermano y obtuvo lo deseado, por el precio de una sola comida.  La primogenitura consistía de bendiciones materiales y espirituales, el derecho legal del padre dentro de la posición que tenía en la tribu (27:29), una porción doble de los bienes del padre (Deuteronomio 21:15-17), y un lugar de líder para llevar adelante la herencia espiritual de su pueblo (12:1-3,7).

3.  "MENOSPRECIO LA PRIMOGENITURA" (v. 34)

 Esaú era un secularista.  El estaba interesado con los asuntos puramente físicos y materiales.  Descuidadamente hizo a un lado las bendiciones espirituales.  "Y él comió y bebió, y se fue.  Así, menospreció Esaú la primogenitura" (v. 34).  "Cuando habitualmente se le ha dado lugar a los apetitos, llegará el momento que su dominio será tan imperioso en nosotros que seremos insensibles, no podremos responder a ninguna otra demanda" (Richard S. Taylor).

 Pero cada uno de nosotros no debemos estar contentos con expresar palabras de condenación para Esaú; sino que su ejemplo nos recuerde que diariamente hay personas que hacen a un lado los valores morales por un momento de placer en el pecado.  Dejemos que el cuadro de Esaú nos sirva de amonestación para guardarnos en la vida de santidad.
 

IV.  EL ARDID PARA OBTENER LA PRIMOGENITURA
     (Génesis 27-28:9)

 ¿Cuáles fueron las consecuencias de aquel acto fraudulento para asegurarse la primogenitura?

1.  "CUANDO ISAAC ENVEJECIÓ" (27:1)

 En el capítulo 27 encontramos que cuando Isaac envejeció, sus ojos se oscurecieron, y comprendió que sus días estaban contados, así que planeó en darle a Esaú las bendiciones patriarcales.  Evidentemente él no estaba consciente de las diferencias que se habían suscitado entre sus dos hijos (25:29-34).  Así mientras Esaú salía de la casa, su madre Rebeca planeaba el ardid para conseguir la bendición para Jacob (27:5-17).  "En la hora de la crisis ... ella se hizo pedazos moralmente.  Todo su ingenio, y su habilidad para tomar decisiones rápidas y establecer un curso de acción se paralizaron por el temor, temor de que su hijo favorito no fuera reconocido propiamente" (BBC).  Su plan siniestro tuvo éxito.  La bendición que le pertenecía a Esaú fue conferida a Jacob (27:18-29).

2.  "LEVANTATE, VE" (28:2)

 Rebeca comprendió inmediatamente que el hijo a quien tanto amaba, tenía que salir de su hogar.  Bajo la excusa de que su hijo no debía casarse con una de las hijas de Het, las cuales eran cananitas paganas (27:41), ella hizo todos los arreglos para que su hijo se fuera a Padam-aram.  En esta forma Jacob salió de su hogar con la bendición paterna (28:1-5).  El pensaba estar fuera por un corto tiempo (27:44).  Pero los anticipados "días", se tornaron 20 años.  Rebeca nunca volvió a ver a su hijo favorito.  Ella y Jacob habían tenido éxito con su estratagema, pero el precio que tuvieron que pagar fue muy elevado.
 

V.  EL ALTO COSTO DEL SECULARISMO
    (Génesis 12:15-17)

 ¿En qué sentido el secularismo es lo opuesto al camino de la santidad?

1.  "UN PROFANO" (v. 16)

 El escritor a los Hebreos llama a Esaú "profano", pero no en el sentido de que él era un maldiciente común, sino en el sentido de que había tomado las cosas de valor espiritual muy a la ligera.  Su amor por las cosas terrenales le hizo perder su sensibilidad espiritual.  Su interés por el secularismo le hizo preferir las cosas del tiempo, en lugar de las eternas.  El siguió el camino opuesto de la persona que busca "Seguid la paz con todos, y la santidad, sin la cual nadie verá al Señor" (Hebreos 12:14).

2.  "NO HUBO OPORTUNIDAD PARA EL ARREPENTIMIENTO" (v. 7)

 Este versículo nos presenta una amonestación del alto costo de la vida materialista.  No es un error superficial el rechazar los privilegios espirituales que son nuestros.  Por el otro lado el escritor sagrado no está diciendo que aquellos que siguen los pasos de Esaú no podrán encontrar perdón de sus pecados y conocer el gozo eterno de la salvación.  Sino que, él nos está recordando que hay algunas cosas que las lágrimas del arrepentimiento no pueden hacer.  Hay ciertas consecuencias del pecado que no se pueden revocar.  Leamos la amonestación bíblica: "Esaú, que por una sola comida vendió su primogenitura.  Porque ya sabéis que aun después, deseando heredar la bendición fue desechado, y no hubo oportunidad para el arrepentimiento, aunque la procuró con lágrimas" (Hebreos 12:16-17).
 

CONCLUSIÓN

 Esaú es más que el tipo común de la intemperancia; es el prototipo del hombre que pone todo su afán e intereses tergiversando los valores: aquel que nada le importa sino satisfacer su necesidad o lo que él crea es en el momento, su capricho y, nada más.  Lo del futuro, sea suyo o el de aquellos que dependen de él, no les preocupa.

 La primogenitura era un privilegio tremendo y honorable hasta no muchos siglos atrás.  El mayor era heredero del título más alto de la familia, del trono, cuando se trataba de reyes, las mayores posesiones, el nombre, etc.  Pero en Esaú, además de todo esto, involucraba la promesa mesiánica, el jefe de una familia religiosa, un pueblo especial y santo; pero, nada importó.  El fanfarrón de Esaú prefirió el plato de lentejas.

 La secta de sus descendientes espirituales y morales es inmensa.  Hay un momento en las vidas de todos, cuando tendremos ante nosotros "nuestro plato de lentejas"; cuando estará ante nuestra mesa algo para desviarnos del "camino de la santidad", algo para satisfacernos en el momento y que procurará desviarnos de los valores eternos.  Una mala elección arruinó para siempre a Esaú.  Una mala elección puede arruinar lo mejor que Dios tiene para nosotros en el futuro.

 Todos podemos pensar en jóvenes a quienes Dios llamó a su ministerio.  Prometían mucho y sin duda hubieran sido grandes para el Señor; pero en un día comenzaron a apetecer "el guisado" de algún otro.  Comenzaron gustando y saboreando, hasta que lo material les hizo perder la visión; y si lograron "sus lentejas", quizá nunca llegaron a vislumbrar lo que Dios tenía para ellos.  ¡Qué ninguno sea como Esaú!  Mas bien seamos como Moisés que desechó lo material mirando a la remuneración.
 
 

     Esaú era un secularista.  ÉL estaba interesado en satisfacer los deseos físicos y materiales.  Descuidadamente hizo a un lado las bendiciones espirituales y por un simple plato de comida vendió su primogenitura.  “Y él comió y bebió, y se fue.  Así, menospreció Esaú la primogenitura.”  “Cuando habitualmente se le ha dado lugar a los apetitos, llegará el momento que su dominio será tan imperioso en nosotros que seremos insensibles, no podremos responder a ninguna otra demanda”

     Nosotros no debemos estar contentos con expresar palabras de condenación para Esaú; sino que su ejemplo nos recuerde que diariamente hay personas que hacen a un lado la vida cristiana por un momento de placer en el pecado.  Dejemos que el cuadro de Esaú nos sirva de amonestación para guardarnos en la vida de santidad.  El escritor sagrado nos advierte que hay consecuencias del pecado que no se pueden solucionar ni con lágrimas.  Por eso, constantemente debemos procurar vivir en santidad.
PAZ PARA LOS DESCENDIENTE DE ABRAHAM, SEGÚN GÉNESIS, SERIA SU DESCENDENCIAS COMO LAS ARENAS DEL MAR.
¿QUIEN PODRÁ CONTAR LAS ARENA DEL MAR? SERIAS COMO METER A DIOS EN UN PUNO.
TE AMO PUEBLO, GOZASTE POR FAVOR..DIOS EXISTE Y EXISTIRÁ, EL SEÑOR JESÚS. GUARDE TU CASA, Y CUIDES TU ENTRADA Y TU SALIDA.
QUE LA GRACIA DEL PADRE, DEL HIJO Y DEL ESPÍRITU SANTO, ESTÉN CONTIGO SIEMPRE.
 ESTO ES UNA CORTESÍA, DE ESTE TU MINISTERIO PROFÉTICO, Y MISIONERO.

 (Profeta: TERESA AQUINO).
STATEMENT OF THE LESSON
INTRODUCTION

The Bible has been called "the book of pictures of redemption." In its pages are unique descriptions of God's people. In today's lesson we will consider the picture of Esau, to whom the book of Hebrews describes him as a layman (12:16).

Esau was the twin brother of Jacob, and both were grandsons of Abraham and the children of Isaac and Rebekah. The story of Esau is composed of four main segments: (1) their folly in selling his birthright to Jacob for a mess of pottage (25:27-34), (2) his marriage to the pagan Hittites (26:34-35 ), (3) his failure to recover the patriarchal blessing shortly before the death of his father (27:30-40), and (4) the renewal of his brotherly relationship with his brother Jacob (33:1-17) . Today's lesson is concerned primarily with the sale of the birthright and the implications of this transaction so tragic.

I. THE BIRTH OF THE TWO TWINS
(Genesis 25:19-23)

In what ways is the place of Israel and the birth of these twins included in God's purpose?
1. "Isaac entreated the Lord" (v. 21)

After 20 years of waiting, Isaac and Rebekah became the proud parents of twins Esau and Jacob. In the same way as other famous Jewish women as Sarah, Rachel and Anna, Rebecca had no family but even in his old age. Isaac of course worried about the sterility of his wife and his father was worried, prayed fervently for an heir and the LORD heard him (v. 21). The birth of Esau and Jacob was a miraculous event as it had been his own birth (17:15-21). The history of the covenant people is full of divine interventions in favor.
2. "Two nations are in thy womb"

"And two peoples shall be separated from thy strange, the one people shall be stronger than the other people, and the elder shall serve the younger."

The rivalry of these two brothers was more than just a prediction. The tension between two nations is foreshadowed by the struggle of those paternal twins, the nation of Israel (the children of Jacob) and Edom (descendants of Esau). This racial struggle continues today in the Middle East. The place of Israel in God's plans and the history of mankind is not due to an accident of place or time, but a matter of God's plan. The larger of the twins, Esau, would serve the younger, Jacob (Israel).
3. THE BIRTH OF TWINS (vs. 24-26)

When the twins were born, their appearance was quite different: the highest was "red" (Hebrew Admoni, a derivative of another name Esau, Edom, v. 30). It was also very hairy, and it was precisely because of this physical characteristic that they named him Esau. At the time of birth, Jacob was born holding on the heel of his brother, so they named him Jacob, meaning "he who grasps the heel" or "supplanter". Later Jacob would reveal the nature of his name to buy tricked Esau's birthright (vs. 29-34).

III. The misfortune of favoritism
(Genesis 25:27-28)

In what sense Isaac and Rebecca contributed to the tension between his two sons?
1. "And the boys grew" (v. 27)

Growing up the twins who, in other respects their difference became more marked. Their temperaments were opposed. His aspirations took different directions. Of course to some extent this is right because God does not expect us all to be identical at our disposal, or profession. Esau became a man who loved the outdoors, an adventurous hunter. Jacob decided to be a shepherd, living in tents and liked to take care of their flock.
2. PARENTAL FAVOURITISM (v. 28)

Surely that Isaac and Rebekah did not take deliberate action that they would take the course for their children to grow up with serious differences between them. But favoritism did just that. Isaac favored Esau for several reasons. First, Isaac loved Esau hunted meat. Second, it seemed to go getting old, the strength of his son Esau gave him some security and protection.

Rebekah loved Jacob instead. She was a strong woman, sure of herself, she saw in the contemplative and calm Jacob, the spitting image of the husband she loved. Unfortunately, your favoritism led to extremes. She was so zealously interested in the future of Jacob, which was proposed to devise a plan for it to unscrupulous have advantages over its older brother. It may have been motivated by the Lord's word that "The elder shall serve the younger" (v. 23). But his problem was that she was very concerned to take matters into their own hands. Instead of putting the future in the hands of God. Good reasons do not justify the wrong actions. The ends do not justify the means.

III. THE SALE OF THE BIRTHRIGHT
(Genesis 25:29-34)

In what sense the sale of the birthright reveals the character of Esau?
1. "Feed me" (v. 30)

Once Esau returned from a hunting expedition, and was tired and hungry. Jacob, who was a good cook, had prepared a stew. But instead of inviting his brother to eat, Jacob offered him of that "red stuff" in exchange for his birthright. He knew "that the birthright was transferred to a younger brother through an agreement" (BBC). Esau was hungry and that's a good appetite is a sign of good health. All human desires to be regarded with esteem and reverence were given by God. There is nothing wrong in itself. The trouble comes when not used properly. Thirst is normal, but need not be satisfied by means of alcoholic beverages. The fact is that all human desires to be our servants not our tyrants.
2. "Sell me" (v. 31)

Jacob made a ridiculous proposition to his brother. And he wanted the rights that belonged to the eldest son. His desire for patriarchal blessings were not wrong in themselves. What was wrong in the way he wanted to achieve. He took advantage of the hunger of his brother and got what you want, for the price of one meal. The birthright was of material and spiritual blessings, the father's legal right in the position it was in the tribe (27:29), a double portion of the assets of the father (Deuteronomy 21:15-17), and a place of leader to carry on the spiritual heritage of his people (12:1-3,7).
3. "Despised the birthright" (v. 34)

Esau was a secularist. He was concerned with the purely physical and material. Carelessly put aside spiritual blessings. "And he ate and drank, and left. Thus Esau despised his birthright" (v. 34). "When it has usually led to the appetites, the time will come that your domain will be as imperative on us that we will be insensitive, we can not respond to any other demand" (Richard S. Taylor).

But each of us to be content with express words of condemnation for Esau, but his example reminds us that every day there are people who make moral values ​​aside for a moment of pleasure in sin. Let us Esau box serves as reminder to keep us in the life of holiness.

IV. THE SCHEME FOR THE BIRTHRIGHT
(Genesis 27-28:9)

What were the consequences of that act of fraud to ensure the birthright?
1. "When Isaac was old" (27:1)

In chapter 27 we find that when Isaac was old, his eyes darkened, and he knew that his days were numbered, so I planned to give patriarchal blessings to Esau. Obviously he was not aware of the differences that had arisen between his two sons (25:29-34). So when Esau left the house, his mother Rebecca planned the ruse to get the blessing to Jacob (27:5-17). "In the hour of crisis ... it is morally shattered. All his wit, and ability to make quick decisions and set a course of action is paralyzed by fear, fear that his favorite son was not recognized properly" (BBC). Their sinister plan succeeded. The blessing that belonged to Esau was granted to Jacob (27:18-29).
2. "Arise, go" (28:2)

Rebecca immediately realized that the son whom he loved, he had to leave home. Under the excuse that his son should not marry a daughter of Heth, which were pagan Canaanites (27:41), she made all arrangements for your child to go to Padan-aram. In this way Jacob left his home with father's blessing (28:1-5). The thought being out for a short time (27:44). But the early "days", became 20 years. Rebekah never saw her favorite son. She and Jacob had been successful with their ploy, but the price they paid was high.

V. THE HIGH COST OF SECULARISM
(Genesis 12:15-17)

In what sense secularism is the opposite of the way of holiness?
1. "AN UNHOLY" (v. 16)

The writer of Hebrews calls Esau "profane", but not in the sense that he was a common slanderer, but in the sense that he had taken things of spiritual value too lightly. His love for earthly things made him lose his spiritual sensitivity. His interest in secularism made him prefer the things of time, rather than the eternal. He followed the opposite path of the person seeking "Follow peace with all men and holiness without which no man shall see the Lord" (Hebrews 12:14).
2. "There was no place for repentance" (v. 7)

This verse gives us a warning of the high cost of materialistic life. Surface is not an error to reject the spiritual privileges which are ours. On the other hand the sacred writer is not saying that those who follow in the footsteps of Esau will not find forgiveness of their sins and know the eternal joy of salvation. Rather, he is reminding us that there are some things that the tears of repentance can not do. There are certain consequences of sin that can not be revoked. Read the Biblical admonition: "Esau, who for one morsel of meat sold his birthright. For you know that afterward, he would have inherited the blessing he was rejected, and no place for repentance, though he sought it carefully with tears" (Hebrews 12:16 -17).

CONCLUSION

Esau is the common type of intemperance, is the prototype of the man who put all their efforts and interests distorting the values: one who cares nothing but to satisfy their need or what he believes is at the moment, whim and no more. What of the future, whether yours or those dependent on him, do not care.

The birthright was a tremendous privilege and honorable to not many centuries ago. The biggest was heir to the highest degree of the family, the throne, when it came to kings, the greatest possessions, name, etc.. But Esau, besides all this, involving the Messianic promise, the head of a religious family, a special and holy people, but nothing mattered. The blowhard of Esau preferred the mess of pottage.

The sect of spiritual and moral descendants is immense. There is a moment in the lives of all, when we have before us "our mess of pottage," when something is at our table to deviate from the "way of holiness", something to satisfy at the time and that it will deviate from the eternal values . A poor choice ruined forever Esau. A bad choice can ruin the best God has for us in the future.

We can all think of young people whom God called to ministry. Promised much and certainly would have been great for the Lord, but one day they began to desire "stew" of someone else. They started tasting and tasting, until the material made them lose their vision, and if managed "their lentils," may never come to glimpse what God had for them. What no one be like Esau! Rather be like Moses who rejected the material looking to pay.

Esau was a secularist. He was interested in meeting the physical and material desires. Carelessly stepped aside and spiritual blessings by a single meal sold his birthright. "And he ate and drank, and left. Thus Esau despised his birthright. "" When he has usually led to the appetites, the time will come that your domain will be as imperative on us that we will be insensitive, we can not respond to any other application "

We should not be content with express words of condemnation for Esau, but his example reminds us that every day there are people that make the Christian life aside for a moment of pleasure in sin. Let us Esau box serves as reminder to keep us in the life of holiness. The sacred writer tells us that there are consequences of sin that can not be solved not with tears. So we must constantly strive to live in holiness.PEACE TO THE DESCENDANT OF ABRAHAM, BY GENESIS, WOULD YOU LIKE THE SANDS OF descendants MAR.WHO WILL TELL THE SAND OF THE SEA? HOW WOULD YOU PUT GOD IN A FIST.I LOVE YOU PEOPLE, PLEASE you enjoyed .. GOD EXISTS AND EXIST, THE LORD JESUS. SAVE YOUR HOME AND YOUR ENTRY watch your OUT.THE POWER OF THE FATHER, THE SON AND THE HOLY SPIRIT, YOU ARE ALWAYS.
THIS IS A COURTESY, THIS YOUR PROPHETIC MINISTRY AND MISSION.

(Prophet: TERESA AQUINO).

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